Nr. 1 expert in karpervisvakanties

Karpervissen in Frankrijk: Team Weij op Lac de Villedon van 2 t/m 9 augustus 2013 - Deel 2

Het was alweer tijd om gezamelijk te gaan eten. Er stond BBQ op het menu dus daar hadden we erg zin in. We draaiden onze hengels binnen en liepen met de begeleiding mee naar de voorzieningen. Helaas kwamen er donkere wolken aan en moest de BBQ naar binnen worden verplaatst. Uit het niks waren de wolken daar en ging het los. Regen kwam met bakken uit de hemel met als gevolg van onweer. Gelukkig zaten we binnen om daar te eten. Na het eten 19:00 werden we met ze allen bij een geroepen voor een verrassing. De mensen die hun PR hebben verbroken deze week moesten op een stoel gaan zitten buiten met de rug naar de mensen toe die hun PR niet hadden verbroken. We wisten natuurlijk niet wat er ging gebeuren. Niet gek veel later kwamen de mensen aanlopen die hun PR niet verbroken hadden met een koude fles Champagne en werden we onder gespoten met koude Champagne. En ik kan je vertellen ze waren echt goed koud! Ik heb 4 flessen over me heen gekregen puur om het feit dat ik de grootste had. Rosa kwam aan lopen en goot de hele fles koude Champagne zo in mijn broek en het was echt echt heel koud. De mensen die op de stoel zaten gingen los er werden mensen opgetilt en werden zonder pardon zo het forellenvijvertje in gegooit. Het was een complete chaos, maar wel een leuke chaos. Na dit alles gingen we eerst even douchen voordat we naar de stek gingen. Het rommelde nog aardig in de lucht dus we besloten te douchen en snel naar de stek te gaan en onze lijnen uit te varen voordat het nog erger word. Aangezien onze ervaring met onweer nu wel wat anders is wilden we het niet wagen om tijdens het onweer onze lijnen uit te varen. Gelukkig is alles netjes verlopen en konden we onze lijnen netjes uitvaren. Alles lag weer perfect. Er werd weer even een heerlijk pilsje gedronken op de mooie vissen die we al gevangen hadden. En daar proosten we dan ook op.
Maar voordat het pilsje op was begon Niels zijn pieper alweer te gieren! Het was een groot feest, de sfeer was perfect en alles was perfect... dit was gewoon onze week. Ik sloeg aan en het gevecht tussen mens en dier kon weer beginnen. Al vrij snel kwam ik er achter dat deze vis niet veel zin had. Het was dan ook een moeizame dril. Maar na een klein kwartiertje kon Patrick toch netjes het net onder deze mooie vis schuiven. Ook deze keer ging het niet om een extreem zware vis, maar was het weer een geweldig mooie vis. De vis werd netjes onthaakt en gewogen. Bij deze vis bleef de weegschaal hangen op 22,5 pondjes. Wederom weer een geweldige vis! Na een aantal mooie plaatjes te hebben geschoten kon de vis weer netjes terug naar zijn territorium.
We waren weer blij na een korte tijd meteen al vis geweldig! Wat een week gewoon een week wat we niet snel zullen vergeten. Ik vaarde mijn lijnen weer netjes uit en alles lag weer perfect. We konden weer heerlijk genieten van ons lekkere franse biertje. We zaten een beetje te ouwehoeren en vrij snel daarna werden we aangenaam verrast door de hengel van Patrick. Het was nu ondertussen 21:00 uur er zat dus nog niet eens 2 uur tussen! De hengel werd aangeslagen en de vis hing. De vis werd netjes afgedrild en ik mocht net net onder de vis schuiven ook deze vis was weer een feit! De vis werd netjes geland en onthaakt. Ook deze vis werd netjes gewogen en werden foto's gemaakt. Het moment was daar we wogen de beauty en de schaal bleef hangen op 22 pondjes weer een prachtige vis dus. Snel de vis weer netjes terug zetten naar zijn thuisbasis. De hengel werd weer uit gevaren en alles lag weer en we konden weer genieten. Ik ging even naar de buren en zij tegen Rosa dat alle hengels die nu afgaan van mij zijn voor haar. Ik was even rustig een biertje doen bij de buurtjes tot ik dacht dat ik me pieper hoorde. Ik zei tegen Tom volgens mij is dat mijn pieper dus hun zeiden al: Nee, zal wel niet... waarop ik antwoordde: Nja, ik hoor het vanzelf wel de hengels zijn voor Rosa. En nog geen halve minuut later moest ik inderdaad terug naar de stek rennen.
Eenmaal op de stek aangekomen stond Rosa daar met mijn hengel in haar handen om een big te drillen. Het was 22:30 de camera werd gepakt en hebben de dril van Rosa gefilmt. Helaas was het al donker dus was het erg lastig om de vis goed naar het net te sturen. Ik offerde me op om de vis te scheppen dus mocht weer te water. De dril was al een klein kartier bezig en Rosa hield het niet meer. Ze was het natuurlijk niet meer gewend. Gelukkig was de vis al vlakbij de kant dus was niet heel lang meer. Patrick nam de hengel over en loodste de vis de laatste meters het net in. Niet gek veel later kon ik het net onder de vis schuiven. Ik keek in het net en was suuper blij voor me meisje. Voorde de spanning op en zij tegen dr dat ze een dikke 40'er had en dat ze er verplicht mee op de foto moest. Ze schrok al en dacht: Nee, waarom niet gewoon een wat kleinere vis. De vinnen lagen goed en de vis werd het water uit getild en werd netjes naar de onthaakmat gebracht. Pas op de onthaakmat zagen Patrick en Rosa hoe de vis er uit zag. Ze kwamen er achter dat ik een geintje maakte en dat het niet om een dikke 40'er ging, maar wel duidelijk een mooie zware vis. Rosa mocht hem onthaken en dat ging haar vrij goed af. Het momend van de zekerheid kwam er aan en de vis werd gewogen. De weegschaal bleef hangen op 15.5 kilo een zeer mooie vis van 31 pond! Dus dat betekende zwemmen! gelukkig deed ze hier niet zo heel moeilijk over en wilde eerst foto's op de kant. Ze was erg bang dat ze hem niet meer zou houden en in het water zou laten vallen en dan heb je natuurlijk geen foto's en dat is zonde. Na een aantal mooie foto's op de kant te hebben gemaakt ging ze de tent in en werd de bikini aan getrokken. Daar ging ze dan in het donker te water. En je kan wel begrijpen als vriend dat dat een geweldig gezicht is. Je meisje met een mooie vis die in het water poseert geweldig! Na een mooie foto sessie mocht de vis weer netjes terug in het water en we feliciteerde haar met haar mooie vangst.
Nog even een leuke actiefoto.
Ik bleef maar meteen bij de stek en vaarde nog net snel de hengel uit voordat het niet meer mocht. Alles lag weer netjes op zijn plekkie en we genoten nog even van de mooie zwoele avond. Uit het niets horen we Kees in een keer schelden en vloeken over het water. Kees had 4 runs die avond en 3 verspeeld bij de derde ging die los. We hoorden dat hij zijn hengel in het water smeet en vanaf onze kant meteen opmerkingen die kant op uiteraard was weer een leuke avond. Een half uur later hoorde we de overbuurman uit het niets een apengeluid maken en daar speelde iedereen natuurlijk meteen op in. Binnen een korte tijd leek het wel een dierentuin. Dit soort dingen zijn van die kleine dingetjes wat je vakantie toch afmaakt. Na een klein uurtje tegen 00:00 aan ging de piepers van de Tukkers. De Tukkers hadden de vis geland en er werd door iedereen geklapt. Een geweldig moment was dat. Na een kleine 5 minuuten kwamer en groepjes mensen langs onze stek lopen richting de Tukkers om even te helpen met foto's te maken. 5 minuutjes daarna werd er over het water geschreeuwd dat de vis 49.3 pond was en dus net niet groter als mijn vis was. Met als gevolg dat iedereen weer ging klappen. Mooi moment was dat. Ik en Rosa besloten maar te gaan slapen Patrick was nog bij de Tukkers en kwam een uur later ook terug. Na 3 uur geslapen te hebben schrok ik wakker... mijn pieper begon raar te doen. Ik liep naar me hengel en ging kijken maar op het moment dat ik me tent uit stapte begon die te gieren! dus ik bijna op mijn bek omdat de grond nat was en ik snel me hengel wou pakken. Ik sloeg aan en hangen! Daar sta je dan met je slaperige kop een big te drillen mooie momenten zijn dat. Patrick kwam een kleine 10 minuuten later ook zijn bed uit en kwam me helpen met scheppen. De vis werd netjes geland en werd op de onthaak mat gelegt. De ritsen werden dicht geritst en er kon gewogen worden. De weegschaal bleef hangen op 30 pond een mooie vangst om 's nachts je bed voor uit te komen! Helaas mocht ik deze hengel niet meer uit varen dus heb hem wel vast klaar gemaakt voor 's ochtends. Ik dook weer heerlijk mijn bedje in en ging weer lekker slapen het was mij beurt om het ontbijt op te halen dus wekkertje stond weer vroeg.
Het wekkertje liep af en ik mocht er weer uit. De stoel werd gepakt en rookte even rustig een sigaretje naast me hengels terwijl ik over het water tuurde of ik wat leven kon zien. Niet veel later hoorde ik de motor boot al aankomen en stapte ik de boot in en kon ik het ontbijt op halen. Er werd rustig terug gevaren naar de stek en de tafel werd al weer klaar gezet. Na het lekkere ontbijt werden de spullen weer opgeruimt en werden de stoeltjes weer naast de hengels gezet. Er werd genoten van het lekkere weer en probeerde wat te observeren. Na een kleine half uurtje liep me hengel weer af!. Het was 11:50 en de pieper gilde het uit. Gelukkig zaten we naast onze hengels dus kon hem zo oppakken. Wederom sloeg ik ook deze hengel aan en sloeg deze vis gelukkig ook raak. De dril kon beginnen. De dril duurde niet heel lang maar was zeker weer de moeite waard. Het net werd weer netjes onder de vis geschoven en ook deze vis was weer een feit! De vis werd weer netjes op de mat gelegd en onthaakt de weegschaal werd gepakt en de vis werd gewogen. Bij deze vis bleef de weegschaal hangen op 25 pond weer een zeer mooie vis van het mooie water LAC DE VILLEDON. Na een korte fotosessie werd ook deze vis weer netjes terug gezet.
De lijnen werden weer uitgevaren en de wapens lagen er weer klaar voor. Na nog geen eens 40 minuten begon Patrick zijn pieper te gillen. Ook deze werd netjes aangeslagen en de dril kon beginnen. Patrick voelde al dat het om een zwardere vis ging dus drilde langzaam. Hij zij al het lijkt net een brok gewicht wat je weg voelt zwemmen. Dus dat zou weer mooi zijn! Na een moeizame lange dril werd ook deze vis netjes meter voor meter naar de kant gehaald. Eenmaal vlak voor de kant mocht ik het net onder deze mooie vis schuiven en zag al gauw dat het weer een pracht vis was van mooi gewicht. Patrick blij, ik blij... een geweldige week dus. De vis werd weer netjes behandeld en gewogen. Nu kwam het mooie moment: Patrick wou het niet zien wat de vis woog hij was zich vast aan het klaar maken om te water te gaan. Ik woog de vis en Rosa las de schaal af. De weegschaal bleef hangen op 22 kilo, een prachtige 40'er! We feliciteerden Patrick met zijn mooie vangst en er werden wat mooie foto's op de kant gemaakt en uiteraart ook in het water voordat deze mooie beauty weer te water mocht.
Wat een plaatje!
Zelfs in het water is het een prachtige vis!
Geweldig dit!
Dit beloofde natuurlijk een mooie dag te worden 2 prachtige vissen in de ochtend. Maar het tegendeel was bewezen, dit was de laatste dag aan Lac de Villedon en genoten hier nog volop van de omgevinge het weer en de sfeer uiteraart. Helaas was het overdag geen vangst, maar dat hinderde de pret niet. Deze dag kwamen Martin en Joost van de begeleiding langs om ons pils op te drinken. Ze hebben de hele dag bij ons gezeten en liepen maar te smeren met notenolie om maar iets bruin te worden. De zon scheen de hele dag en was prachtig weer. Helaas waren de vissen het daar niet mee eens en aasden niet. Niet veel later kwam Erwin ook aanlopen en kwam ook gezellig een pilsje doen. Tom kwam ook nog even langs en al met al was het dus een hele gezellige middag zonder vis helaas, maar dat geeft niet. Het was een mooie afsluiting. We hebben de meeste spullen al ingepakt en konden zaterdagochtend zo vertrekken. We liepen weer als een groepje naar de voorzieningen en moesten daar onze camera's inleveren zodat Bas alle vangsten van deze week had. We aten nasi iets waar ik dus totaal niet van houd. Maar helaas is er geen ander eten dus eet je het toch maar op en dat deed ik dan ook maar. We hebben Bas en John meteen betaalt, dan waren we daar ook weer vanaf. En kregen al met al dikke respect van de begeleiders dat we de eerste 3 dagen niks hebben gevangen en uit eindelijk toch naar huis gaan met de meeste grote vis van het water. Na het eten vertrokken we weer naar de stek en de hengels werden klaar gemaakt voor de nacht. Alle hengels lagen weer netjes in en de spanning steeg uiteraard... want stel je vangt nu nog een mooie dikke bak dat zou natuurlijk een geweldige afsluiter zijn. Geluk zit in een klein hoekje zeggen ze wel eens, maar volgens mij zat bij ons deze week geluk op onze schouders. Het was 21:00 en mijn Delkim gierde het weer uit. Ik was blij wauw wat was ik blij dat ik nog een vis mag vangen van dit mooie water op de laatste avond. Al snel merkte ik dat dit weer om een serieuse vis ging. Heel raar maar dat merk je meteen het is gewoon alsof er een brok gewicht aan hangt wat rustuig weg zwemt. Na een leuke dril mocht ik ook deze nette vis op de naam van Team Weij zetten! De vis werd in het schepnet geschoven en nu was ook deze vis een feit voor Team Weij. Patrick keek in het net en kwam naar me toe en gaf me een high five. En zei goed gedaan broer. Stiekem werd ik hier een beetje emotioneel van en was alles in een keer. We waren er de laatste avond en dan nog een mooie vis is een mooie beleving en dan zegt je broer zo iets ja gewoon geweldig! De vis werd op de mat getild en toen zag ik pas dat het weer een mooie vis was. We begonnen snel met onthaken. De ritsen van de onthaakmat werden weer dicht geritst en de zak werd aan de weegschaal gemonteerd. Ik durfde niet te kijken en was me alvast aan het omkleden om te water te gaan. Plots in een keer Rosa me een kus geeft en zegt gefeliciteerd schat. En daar lag die dag een prachtig exemplaar van 43 pond! De fotosessie kon beginnen. Na dat we een paar mooie foto's op het land hebben gemaakt ging ik dan weer te water met deze prachtige vis. Maar echt wat een beleving dit is echt in een woord geweldig! Eerst vangt je broer een mooie vis van 44 pond en later in de avond vang ik een mooie 43 pond vis.
De vis werd weer netjes terug gezet en we konden weer de hengel uitvaren.
Zoals je kunt zien wederom weer een prachtige vis. En zoals je ook kunt zien aan mijn gezicht was ik er dus echt ziek blij mee!
Aangezien ik geen droge kleren meer had ben ik in me boxer te water gegaan en heb dus alleen een handoek om gedaan en meteen de boot ingestapt.
Daar ga je dan in je boxer met een handoek om je heen het water op. De lijn werd weer zorgvuldig neer gelegt en ik vaarde weer richting de stek. Het begon vrij snel af te koelen en de avond veranderde langzaam in de nacht. Ik heb even warme kleding aan getrokken en dronken nog even met z'n drieen een biertje op deze prachtige week. Maar vergis je niet, we hebben de nacht nog om wat te vangen. We kropen vrij snel ons bedje in want de volgende ochtend moesten we vroeg op om het kamp af te bouwen. Het was zaterdag ochtend en de nacht was het helaas niks. We begonnen vrij wel direct met het afbouwen van het kamp en lieten de hengels nog voor het laatst liggen, maar helaas bracht dit geen extra vis op. Met een goed gevoel hebben we de boot weer ingeladen en kunnen we nu terug kijken op een droomweek aan Lac de Villedon!
Met een goed gevoel gingen we met alle spullen terug richting de voorzieningen en schoten nog een plaatje hoe iedereen terug komt van een mooie week vissen op Lac de Villedon.
We stapten de bus in en gingen weer richting Nederland waar het normale leventje gewoon weer stond te wachten.
Gemaakt en gescheven door Niels Weij
Met dank aan:
  • Bas van Klaveren
  • Joost van Klaveren
  • Kevin Kerstens
  • Martin de Zwart
  • Jasper Arntz
Bekijk dit betaalwaterMeld uzelf aan voor onze nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws van The Carp Specialist in uw mailbox!

Meld uzelf aan voor onze nieuwsbrief

Onze brochure

Vraag onze brochure aan en deze belandt bij u thuis op de deurmat.

Ontdek Villedon

Bas

Wilt u meer informatie?

Wilt u meer informatie over dit betaalwater? Neem dan gerust contact met ons op

NL+31 344 66 48 06

Ons aanbod
9,3
Begeleiding
Met een geweldig aanbod aan diverse wateren kom je al snel uit bij The Carp Specialist. Door de enorme klantvriendelijk en goede begeleiding zal je niet teleur gesteld worden. Het enigste wat hun je niet kunnen garanderen is dat je gaat vangen. Al de rest word in de puntjes geregeld voor je!
Edwin Stoffels
Uw professionele karperreisbureau
Ruime keuze aan betaalwateren
Al 56.637 tevreden vissers geholpen
De grootste community karpervissers

Deze karpermerken gingen u al voor!